Tuesday, 26 July 2011

HANYA KERANA AKU......................

dari semalam aku terasa amat kecewa.....tapi apa daya..kerana aku menyayangi dan menanti pada insan yang tak pernah menghargai aku............sebab itu aku dibiarkan begitu...menunggu jawapan dan tiada aku temui................haruslah aku redha sahaja...apa lagi usaha atau daya yang boleh aku lakukan...........aku harus redha sahajalah...........
apa daya...mungkin benarlah kata sahabatku: " hanya lelaki soleh yang dapat memahami misi dan visi kita...dapat menghargai hati dan perasaan kita...........hanya lelaki soleh sahaja.....begitulah..............
aku mengenepikan maruah dan harga diriku.....aku cakap je pada dia ...aku kecewa dengan sikapnya...tapi apalah daya...dia buat bodoh sahaja...terus buat senyap dan bodoh...........
SEDIHNYA AKU.....................sangat sedih................

Monday, 25 July 2011

BERBAGAI RASA.....

semalam aku merasa sangat hiba...terlalu sedih...aku tidak mampu menahan segala perasaanku lagi......aku benar-benar sukat mengwal rasa sedih dalam hatiku....aku menangis sepanjang hari hingga ke malam...antara rasa rindu dan sayang...geram dan kecewa serta cemburu...aku gagahi juga....
aku bangun mengadap Tuhan...moga Kau fahami segala yang aku rasai...dan berikanlah aku kekuatan......
saat aku lemah...beberapa kawan-kawan yang aku hubungi tidak jemu-jemu memujuk aku...hingga akhirnya aku ketawa sendiri...aku berjaya memotivasikan diriku sendiri...........
terselinap bagai ditusuk sembilu...rasa rindu yang amat dalam...ntah...aku sukar untuk mengawalnya....
rindu yang dalam sangat...tapi berjauhan....apalah daya......hanya aku merasa rindu itu...bukan dia atau sesiapa....dengan rindu yang dalam...aku merasakan semakin dalam kasihku untuk dia...terlalu dalam...tapi sedalam mana pun aku...hanya menanti doa bersambut dan rindu kasih bertaut...jawapannya di sisi Tuhan....
Oh Tuhan..andai kasih sayang ini bukan kerana dan untukMu....ambillah dari hatiku...ambillah dan campakku dengan rasa penuh harap kepadaMu.....
aku amat merindu dan peritnya derita rindu ini......ku kembalikan rindu itu pada rasa dan aku terus pasrah....
SELAMAT KEMBALI.....hanya itu mampu aku harapkan......segalanya milik Tuhan.....

Sunday, 24 July 2011

sesekali hatiku terguris...................

engkau tak pernah pedulikan...tak pernah kau tanyakan.....tapi aku harus kuat dan tabah....apa guna aku mencintaimu...tapi tak pernah kau hargai semua itu...hatiku yang terguris luka...pernah kah kau fahami...aku hanya mampu berserah...hanya air mata menjadi teman meluahkan segala....terlalu berat untuk aku hadapi semua ini...aku amat berharap semua awan mendung ini berakhir dalam hidupku..............aku amat berharap semuanya berakhir...........................aku tak mampu...tapi Allah terus mengujiku...terus menerus menguji......aku tak mampu.....hanya aku mampu bersabar dan terus bersabar menghadapi segalanya....ingin aku benci...tapi aku tak berdaya...apa harus aku buat...aku kelam...sangat2 kelam...

Saturday, 23 July 2011

aku amat terasa...

ntah mengapa...dr semalam aku ingin menitiskan air mata..rasanya aku sudah lama tak menjadi begini...aku sangat pilu terasa dalam hati.....amat terasa bahang dalam hatiku......semua adalah ujian besar untukku...aku sangat sensitif dan terlalu sensitif..terasa hiba dan pilu............aku hanya mampu menangis atas semua takdir ini...sangat terasa pilu dalam hatiku ini.....aku terasa benci...terasa cemburu amat sangat...inikah ujian dan dugaan..apakah sebenarnya yang cuba ditakdirkan untukku........terasa amat pilu dalam hatiku ini...tapi apa daya dan mampuku...terima sahaja dengan hati yang amat pedih ..........amat pedih dalam hatiku ini.......pedih amat dalam......luka yang amat dalam...apalah dayaku....hanya wanita yang berdiri jauh...menanti dan terus menanti takdir suci..anugerah Rabbani...............

Sunday, 17 July 2011

UNTUNGNYA KAMU NUR.....aku hanya mampu mengenang.....

Awal Mac lalu..aku dikenalkan dengan seorang balu yang muda dan kematian suami beranak dua...semenjak itu..aku selalu mengikuti kisahnya dan anak-anaknya..aku baca semua tulisan dia dalam blognya....aku amat berbesar hati..tersiat dan ada sedikit rasa cemburu....kalau boleh Tuhan...aku inginkan nikmat seperti Nur.....
Nur..wanita yang sangat bertuah kerana memiliki cinta Ahmad yang tinggi....suami Nur sangat penyayang dan bertanggungjawab...aku rasa Nur adalah wanita bertuah di zaman ini kerana mendapat anugerah suami yang baik....Nur dicintai sepenuh hati..ditatang dengan penuh kasih sayang dan tanggungjawab...aku gembira dengan cerita-cerita rumahtangga Nur....aku selalu beranagan agar aku juga dikurniakan suami seperti Nur.....
perkenalan yang amat indah dan melalui detik-detik perkahwinan yang bahagia...Nur sangat bertuah....amat beruntung...ada lagikah lelaki seperti suaminya di dunia ini...ada lagikah lelaki seperti itu yang Allah simpan untukku.....Nur...aku kagum dengan kisah rumahtangga kamu...walaupun dia pergi tinggalkan kamu...tp Nur dirimu hidup dengan kenangan yang bahagia...amat bahagia..terlalu bahagia....bersyukurlah Nur.....
Ya Allah di hujung nukilan ini aku ungkapkan harapan padaMu...kurniakan aku suami seperti Nur yang engkau halalkan untukku berteduh...melakukan ibadah dan mentaatiMu bersama..menjalani kehidupan dengan kasih sayang dan kepercayaan serta kesetiaan....anugerahkanlah..agar ia menjadi nikmat besar di dunia buatku.......

Saturday, 9 July 2011

AKU DAN PERMINTAAN...........

aku termalu sendiri..aku juga rasa bersalah..kerana cemburu..aku warning abang....dan minta abang delete gambar...abang tunaikan...tp aku pulak rasa bersalah kat abang....ntah la....
tadi aku dengar sesi motivasi....antara yang menarik.....motivator tu kata...memang minda kita kuat utk menyimpan semua kenangan pahit dan tak elok walapun dah lama kejadian itu berlaku...tp semua itu telah berlaku...kenapa kita rosakkan hari2 selepas kejadian itu dengan ingatan buruk tersebut hingga terjejas kebahagian hidup kita...betul3...aku sangat setuju...aku akan maafkan semua kenangan buruk dengan abang..aku tak nak simpan dalam hati apatah lagi berdendam.................maafkan ya abang...Allah sayangkan kita harapnya....

Sunday, 3 July 2011

KENAPA AKU HARUS CEMBURU??????

aku tidak tahu bagaimana memulakan kalam ku pada post ini.....cuma aku ingin melepaskan rasa hatiku sahaja..agar semuanya terlerai dengan penuh rasa positif dan aku kembali bersemangat......
Abang...sejak pemergianmu ke Kota London..kita agak jarang berhubung tapi ada jugak berhubung...sms ku hanya terbalas setiap hari sekali...aku faham..engkau sangat berjimat untuk memastikan dirimu dapat berbelanja untuk berjalan dan melihat tempat orang.....dan kita pernah membicarakan semua ini.....kadang-kadang aku akui..aku amat rindu padamu...tapi engkau pastinya tidak pernah merasa semua itu....hatimu keras seperti batu.....
ntah kenapa smlm kita aku melewati FB abang...aku tersentuh dengan rasa hiba dan amat pilu...aku melihat gambar abang dengan teman sekursus...ntah la..komenmu membuatkan aku terluka...aku menitikkan air mata...rupanya aku CEMBURU..kerana sepanjang ini...aku tidak pernah bergambar dengan abang...mungkin juga komen abang ........BAGAIKAN PINANG DIBELAH DUA???? ALAMAK..KONTROVERSI...ADA YANG MAKAN HATI KARANG....buat aku amat tersentuh....
semalam aku menangis..mencari rasional..untuk apa aku harus menangis...kerana rasa cemburu amat dalam
MENGAPA AKU HARUS CEMBURU?????
aku tanya bantayk2 kali persoalan itu pada diriku..kenapa aku harus menangis..kerana mungkin aku bimbang hati abang akan berpaling dari aku...bukan aku tak kenal abang...sudah hampir 3 tahun pun kami kenal.....amat kenal hati budi dan keluarga...kenal kelemahan dan kelebihan abang...kalu mungkin dia wanita yang membuka hati abang pada cinta...ayuh terserah.......
abang memang suka melayan perempuan..abang sangat suka kalu ada orang terhegeh-hegeh kat dia...tapi abang takkan sambut cinta dan kasih sayag sesiapa pun..bukan aku tak tahu kan?????? sangat tahu
ayuh sudah..kata-kata kasih sayang abang tak boleh dipercayai...hanya mainan...abang suka kalu aku katakan aku cemburu...abang sengaja berbuat demikian untuk dia tahu aku sayang sangat pada dia....
apa pun serahkan kembali apa sahaja harapan..cinta atau kasih pada Pemberinya. iaitu Allah...usah dilayan sangat ....laluilah kehidupan ini...berbekalkan Allah penemanmu.....sayanglah pada dirimu...hayatilah segala disekelilingmu..pasti Allah akan melengkapkan dirimu dalam apa jua kekurangan........