Sunday 3 July 2011

KENAPA AKU HARUS CEMBURU??????

aku tidak tahu bagaimana memulakan kalam ku pada post ini.....cuma aku ingin melepaskan rasa hatiku sahaja..agar semuanya terlerai dengan penuh rasa positif dan aku kembali bersemangat......
Abang...sejak pemergianmu ke Kota London..kita agak jarang berhubung tapi ada jugak berhubung...sms ku hanya terbalas setiap hari sekali...aku faham..engkau sangat berjimat untuk memastikan dirimu dapat berbelanja untuk berjalan dan melihat tempat orang.....dan kita pernah membicarakan semua ini.....kadang-kadang aku akui..aku amat rindu padamu...tapi engkau pastinya tidak pernah merasa semua itu....hatimu keras seperti batu.....
ntah kenapa smlm kita aku melewati FB abang...aku tersentuh dengan rasa hiba dan amat pilu...aku melihat gambar abang dengan teman sekursus...ntah la..komenmu membuatkan aku terluka...aku menitikkan air mata...rupanya aku CEMBURU..kerana sepanjang ini...aku tidak pernah bergambar dengan abang...mungkin juga komen abang ........BAGAIKAN PINANG DIBELAH DUA???? ALAMAK..KONTROVERSI...ADA YANG MAKAN HATI KARANG....buat aku amat tersentuh....
semalam aku menangis..mencari rasional..untuk apa aku harus menangis...kerana rasa cemburu amat dalam
MENGAPA AKU HARUS CEMBURU?????
aku tanya bantayk2 kali persoalan itu pada diriku..kenapa aku harus menangis..kerana mungkin aku bimbang hati abang akan berpaling dari aku...bukan aku tak kenal abang...sudah hampir 3 tahun pun kami kenal.....amat kenal hati budi dan keluarga...kenal kelemahan dan kelebihan abang...kalu mungkin dia wanita yang membuka hati abang pada cinta...ayuh terserah.......
abang memang suka melayan perempuan..abang sangat suka kalu ada orang terhegeh-hegeh kat dia...tapi abang takkan sambut cinta dan kasih sayag sesiapa pun..bukan aku tak tahu kan?????? sangat tahu
ayuh sudah..kata-kata kasih sayang abang tak boleh dipercayai...hanya mainan...abang suka kalu aku katakan aku cemburu...abang sengaja berbuat demikian untuk dia tahu aku sayang sangat pada dia....
apa pun serahkan kembali apa sahaja harapan..cinta atau kasih pada Pemberinya. iaitu Allah...usah dilayan sangat ....laluilah kehidupan ini...berbekalkan Allah penemanmu.....sayanglah pada dirimu...hayatilah segala disekelilingmu..pasti Allah akan melengkapkan dirimu dalam apa jua kekurangan........

No comments:

Post a Comment