Wednesday, 21 September 2011

SAYA KECEWA DENGAN SIKAP DIA....

saya amat kecewa dengan sikap dia...terlalu dingin dan sukar dibawa berbincang...walaupun berkali saya memujuk dan berusaha...dia tetap memberi reaksi yang sama......akhirnya saya rasa saya harus mengambil keputusan mendiamkan diri buat sementara waktu..........saya pohon sesungguh hati agar Allah bagi saya kekuatan.....
saya sungguh kecewa...dan dalam itu saya amat pasrah dan terus pasrah...apa yang saya rasa ialah ingin berada di tikar sejadah lama-lama supaya saya rasa kuat....
saya ingin dekat dengan Tuhan agar saya tidak kesedihan dan terus tabah hadapi apa jua kemungkinan dan keberangkalian............
saya tahu lelaki amat egois dan mungkin masing-masing memerlukan masa untuk mencari diri sendiri..........
yang pasti saya harus KUAT..............

Wednesday, 14 September 2011

AKU HARAP TENANG DAN BAHAGIA INI BERPANJANGAN..........

sedar atau tidak...aku rasa hampir terlupa bagaimana tenang ini aku perolehi.............kadang2 hebat benar cinta giler aku ...........ahhhh...berpanasaran sangat aku ini rupanya..
tapi seorang sahabat aku menasihatkan agar aku mengawal emosi aku..........ya aku harus belajar bersungguh-sungguh mengawal emosi...........katanya nanti menyesal tak sudah bila org bosan dengan kita......ntah la
tapi yang pasti aku harus kuatkan amalan rohani aku.....aku harus istioqamah dengan amalan-amalan yang aku pilih.........dan paling penting aku harus kaunseling diri aku setiap hari dan setiap kali perasaan negatif datang........aku mesti fikir positif dan mengenepikan pemilkiran negatif yang datang dalam hati ku.......benak fikiran aku...ooooooooooohhhhhhhhhhhhh sangat susah.......tapi aku harus buat........jangan fikir pape yang payah-payah
aku harus yakin juga Allah sedang mengatur kemenangan untuk aku tanpa aku duga...kemenangan yang hebat aku doakan...ibarat pelangi yang datang selepas hujan...ibarat awan putih setelah berlalu awan kelabu...........
Ya Allah berkatilah cinta yang tumbuh dihatiku
aku tak mampu kalau engkau membiarkan aku........bantulah aku....

Friday, 9 September 2011

KENAPA AKU SEDIH????

sekian lama aku berfikir..aku teringin nak menulis..mengapa aku sedih dan selalu sedih...moga dengan aku mencurah ini..aku akan bertemu dengan apa sebenarnya kesedihanku.............aku selalu bersedih kerana :
1. aku belum bertemu jodoh : aku kecewa amat sangat...sudah bertahun aku mencuba dan kini yang aku mampu...tapi hubungan itu tidak berakhir dengan sebuah perkahwinan...sampai saat ini pun setitis tanda pun tak aku temui..........langsung tiada perkembangan yang positif...........aku amat kecewa....aku tak boleh berputus asa pada Tuhan tapi aku sentiasa memohon agar diberikan jalan terbaik............moga diizinkan atau digantikan........

2. keadaan keluargaku yang tidak mencapai kebahagiaan hidup dalam berumahtangga.....apa salah kami dan adakah ini ujian dlama keturunan kami..........aku selalu berfikir dan aku tak pernah meminta semua ini berlaku...di mana salahnya.........
3. mungkin hal2 di atas amat membuatkan aku sangat tidak bersemangat nak meneruskan kerja aktiviti harian aku...tapi apa daya..aku kena la gagah jugak....harus gagah tempuh segala....aku kena hadapi juga....sangat menyedihkan..memilukan....tapi apa aku nak buat
aku tak nak fikir tapi semua tu selalu saja singgah dalam fikiran aku...........ya aku kena juga fikir
tapi ALLAH je yang lebih tahu hikmahnya.................
selepas aku menulis plot ini...aku rasa tak ada benda lain dah yang aku sedih kerana :
1. aku ada ahli keluarga yang memahami
2. aku masih ada ayah yang akan aku jaga hingga akhir hayatnya
3. aku ada kerja..meskipun kurang minat tapi aku masih boleh gagah
4. aku ada duit cukuplah untuk aku seorang....boleh pakai kereta besar, bolah beli baju dan apa saja aku nak
syukurlah..........
ya benar..2 benda di atas yang buat aku sedih sebenarnya.........baru aku perasaan

INDAHNYA JIKA...........

aku selalu berada di dalam ketenangan bila aku rasanya sekuatnya kasih sayang Allah untukku........
Dia pasti takkan membiarkan aku sendirian................
Ya Tuhan...jangan kau lepaskan aku sendirian..kerana aku tak dapat hidup tanpa kasih sayangMu........
agaknya dimana lagi kesilapanku...............di mana lagi aku harus betulkan diri ini..........aku pasrah
lemparkanlah hikmah dalam hatiku.......agar aku tabah dan terus tabah.............

BALADA DALAM HATIKU...episod I

sejak akhir-akhir ini amat terasa sekali..........sikap dingin abang..puas sudah aku memujuk dan cuba mengembalikan keadaan...tapi hasilnya tetap sama...aku tak mahu menekan diriku apatah lagi memaksa dia....ntah la makin aku paksa hatiku sedih dan pilu terasa hambar amat sangat........
saban beberapa hari dalam aku menjalani aktiviti kehidupanku....aku terfikir...
adakah kasih sayang aku dan dia kerana Tuhan atau bisikan syaitan..........aku mencari kawan-kawan utk kuajukan soalan ini......pelbagai jawapan aku terima....dan aku sangat pasrah.......
kadang-kadang aku tahu abang tak sibuk pun....tapi abang sengaja ignore mesej aku..........apakah itu petanda yang aku susah nak menerima hakikatnya.........
ya aku harus belajar mengawal emosiku...mengawalnya dengan sekuat hatiku..........
dan malam ini..........satu hikmah menerjah dihatiku :
ANDAI KASIH SAYANG INI KERANA TUHAN...IA AKAN KEKAL DAN DIBERKATI.....TAPI KALAU IA HANYA BISIKAN SYAITAN ATAU TUNTUTAN NAFSU IA AKAN LAMA-LAMA LENYAP.....
aku rasa itulah yang terbaik aku tanamkan dalah hatiku....aku pasakkan sekuatnya di dasar hatiku..........
pasrah...........