Friday, 9 September 2011

KENAPA AKU SEDIH????

sekian lama aku berfikir..aku teringin nak menulis..mengapa aku sedih dan selalu sedih...moga dengan aku mencurah ini..aku akan bertemu dengan apa sebenarnya kesedihanku.............aku selalu bersedih kerana :
1. aku belum bertemu jodoh : aku kecewa amat sangat...sudah bertahun aku mencuba dan kini yang aku mampu...tapi hubungan itu tidak berakhir dengan sebuah perkahwinan...sampai saat ini pun setitis tanda pun tak aku temui..........langsung tiada perkembangan yang positif...........aku amat kecewa....aku tak boleh berputus asa pada Tuhan tapi aku sentiasa memohon agar diberikan jalan terbaik............moga diizinkan atau digantikan........

2. keadaan keluargaku yang tidak mencapai kebahagiaan hidup dalam berumahtangga.....apa salah kami dan adakah ini ujian dlama keturunan kami..........aku selalu berfikir dan aku tak pernah meminta semua ini berlaku...di mana salahnya.........
3. mungkin hal2 di atas amat membuatkan aku sangat tidak bersemangat nak meneruskan kerja aktiviti harian aku...tapi apa daya..aku kena la gagah jugak....harus gagah tempuh segala....aku kena hadapi juga....sangat menyedihkan..memilukan....tapi apa aku nak buat
aku tak nak fikir tapi semua tu selalu saja singgah dalam fikiran aku...........ya aku kena juga fikir
tapi ALLAH je yang lebih tahu hikmahnya.................
selepas aku menulis plot ini...aku rasa tak ada benda lain dah yang aku sedih kerana :
1. aku ada ahli keluarga yang memahami
2. aku masih ada ayah yang akan aku jaga hingga akhir hayatnya
3. aku ada kerja..meskipun kurang minat tapi aku masih boleh gagah
4. aku ada duit cukuplah untuk aku seorang....boleh pakai kereta besar, bolah beli baju dan apa saja aku nak
syukurlah..........
ya benar..2 benda di atas yang buat aku sedih sebenarnya.........baru aku perasaan

No comments:

Post a Comment