Wednesday 14 September 2011

AKU HARAP TENANG DAN BAHAGIA INI BERPANJANGAN..........

sedar atau tidak...aku rasa hampir terlupa bagaimana tenang ini aku perolehi.............kadang2 hebat benar cinta giler aku ...........ahhhh...berpanasaran sangat aku ini rupanya..
tapi seorang sahabat aku menasihatkan agar aku mengawal emosi aku..........ya aku harus belajar bersungguh-sungguh mengawal emosi...........katanya nanti menyesal tak sudah bila org bosan dengan kita......ntah la
tapi yang pasti aku harus kuatkan amalan rohani aku.....aku harus istioqamah dengan amalan-amalan yang aku pilih.........dan paling penting aku harus kaunseling diri aku setiap hari dan setiap kali perasaan negatif datang........aku mesti fikir positif dan mengenepikan pemilkiran negatif yang datang dalam hati ku.......benak fikiran aku...ooooooooooohhhhhhhhhhhhh sangat susah.......tapi aku harus buat........jangan fikir pape yang payah-payah
aku harus yakin juga Allah sedang mengatur kemenangan untuk aku tanpa aku duga...kemenangan yang hebat aku doakan...ibarat pelangi yang datang selepas hujan...ibarat awan putih setelah berlalu awan kelabu...........
Ya Allah berkatilah cinta yang tumbuh dihatiku
aku tak mampu kalau engkau membiarkan aku........bantulah aku....

No comments:

Post a Comment