Friday 9 September 2011

BALADA DALAM HATIKU...episod I

sejak akhir-akhir ini amat terasa sekali..........sikap dingin abang..puas sudah aku memujuk dan cuba mengembalikan keadaan...tapi hasilnya tetap sama...aku tak mahu menekan diriku apatah lagi memaksa dia....ntah la makin aku paksa hatiku sedih dan pilu terasa hambar amat sangat........
saban beberapa hari dalam aku menjalani aktiviti kehidupanku....aku terfikir...
adakah kasih sayang aku dan dia kerana Tuhan atau bisikan syaitan..........aku mencari kawan-kawan utk kuajukan soalan ini......pelbagai jawapan aku terima....dan aku sangat pasrah.......
kadang-kadang aku tahu abang tak sibuk pun....tapi abang sengaja ignore mesej aku..........apakah itu petanda yang aku susah nak menerima hakikatnya.........
ya aku harus belajar mengawal emosiku...mengawalnya dengan sekuat hatiku..........
dan malam ini..........satu hikmah menerjah dihatiku :
ANDAI KASIH SAYANG INI KERANA TUHAN...IA AKAN KEKAL DAN DIBERKATI.....TAPI KALAU IA HANYA BISIKAN SYAITAN ATAU TUNTUTAN NAFSU IA AKAN LAMA-LAMA LENYAP.....
aku rasa itulah yang terbaik aku tanamkan dalah hatiku....aku pasakkan sekuatnya di dasar hatiku..........
pasrah...........

No comments:

Post a Comment