Sunday 9 June 2013

AKU RINDU...

Entah mengapa dan bukan aku pinta...rindu padanya terlalu menyapa dalam benak hatiku...walau aku tahu..semua itu sudah lama berlalu...dan takkan mungkin dia juga merindui aku seperti aku merinduinya...
aku terlalu rindu...apa yang mampu aku lakukan...hanyalah memohon pada Allah agar Dia menentukan mana yang terbaik buat aku....aku tak mampu menahan air mata mengingatkan segala kenangan kami bersama...dan aku hanya mampu menerima dengan seribu syukur....semua ini pasti akan kesudahan dan hikmah terbaik
aku akui memang aku sunyi tapi dari satu hubungan yang tak pasti, pada yang tak menghargai..adalah lebih baik aku sendiri begini......hanya Allah yang tahu apa dalam  hatinya...apa hikmah terbaik semua ini...
dan aku rasa mungkin aku masih mencintainya....dan masih mengharap kami bersatu semula...itulah hebatnya sebuah perasaan....aku berharap Allah gantikan dengan yang lebih baik...hasil kecekalan dan ketabahan aku menempuh semua ujian ini...betapa lemahnya aku ini....
Ya Allah..aku ingin melalui hidup ini dengan penuh kekuatan...aku cuba menerima ketentuanMu yang Maha Agung kerana aku tidak tahu apa yang ada dihadapan atau dibelakang serta di dalam kerana Engkau lebih mengetahui....aku sangat merindui dia...ntah atas dendam, sunyi atau apa....aku sangat rindu...pedih dan pahitnya rindu ini bila aku merindui orang yang tak pernah merindui aku apatah menghargai kasih sayang aku...maka Ya Allah ampunkan aku...aku sangat tak mampu bila rindu itu datang..hanya aku mahu kau gantikanlah dengan yang jauh lebih baik untukku....aku sangat berharap...aku mengerti ini takdirmu...bantulah aku mmebuang rasa rindu ini.....

No comments:

Post a Comment