Sunday 14 April 2013

ADAKAH AKU????...

setinggi syukur aku lafazkan pada Tuhan...semakin hari semakin aku melihat hikmahnya perpisahan ini...tidak aku nafikan betapa aku rasa rindu dan kadang-kadang pedih di atas semua ingatan pada kenangan itu...yang pasti aku tidak perlu menangis dan menanti setiap hari...penantian yang tak pernah pasti...adalah lebih baik aku hidup sendiri dan menjalani kehidupan keseorang daripada dekat tapi tidak pasti......
aku tidak perlu menjaga hati sesiapa...dan tak perlu melakukan apa-apa yang ntah dihargai atau tidak.....
Ya Allah lapangkan hati aku memaafkan orang atau lebih tepat dia...lapangkan selapangnya agar bisa aku tenang dan beroleh bahagia berkekalan...
usah aku masukkan dia dalam emosi ku kerana ia hanya menghancurkan rutin harian ku...anggaplaj begini...aku ada apa yang dia tiada dan dia tiada apa yang aku ada...dan aku mempunyai Allah yang Maha segala...
hari ini tanpa kasih suami atau dia sekalipun...aku kaya dengan pelbagai jenis kasih sayang yang lebih tulus dan ikhlas....kita tak boleh kahwin dengan lelaki yang tidak bertanggungjawab yang tidak mencintai kita sepenuh hati dan apatah lagi akan tinggalkan kita bila berdepan dengan kelemahan kita...

Lafazkan banyak-banyak puji...sebagaimana dia melupakan anda...lupakan dia...dengan bantuan Allah segalanya akan mungkin....lupakanlah....insya Allah terpancar bahagia berpanjangan.....

No comments:

Post a Comment