Sunday 22 May 2011

Aku Yang Dia Tinggalkan...

kira-kira dua bulan yang lalu...dia menghatar mesej ringkas mengatakan dia akan ke London berkursus selama dua bulan....aku terima berita dengan kesediahan...aku rasa seperti ditinggalkan sendirian...sedangkan bila aku renung...siapa aku dan dia...tiada apa2 hubungan pun yang istimewa...aku menangis untuk melepaskan rasa hati.....kernapa...aku tidak pasti....
kini hari detik2 sebelum dia pergi....hubungan kami hambar sangat....dia jarang membalas mesej atau pertanyaanku...aku tabah sangat tabah...aku hanya mampu berdoa dengan segala kekuatanku.....aku hanya menanti dengan amat sabar sekali...aku cemburu barangkali...bimbang dengan pelbagai soalan.....
aku sangat pilu tapi aku harus kuatkan hati dan nekad...hanya pada Allah aku berserah....
Ya Allah anadai tiada kebaikan pada kasih sayang ini ambillah rasa itu dari hatiku...berikanlah ketenangan untukku melalui kehidupan yang mencabar ini..berikan aku hidayah dan petunjuk ke mana arah hidupku...kemana harus aku tuju dengan segala usaha yang tidak seberapa...ambillah dia dari hatiku...ambillah dia dari rasa rinduku...aku ingin berlabuh dengan tenang...dan bahagia dengan apa aku ada....aku tak ingin derita menyelubungi hidupku...kerana hidupku hanya seketika sahaja.....
abang...aku ingin membebaskanmu dari cinta dan sayangku...melepaskan mu kemana sahaja bukan dihatiku...tapi aku amat tidak mampu berbuat demikian....aku tahu tiada harganya ku di hatimu...tiada punya apa pun tempat...permintaanku sia-sia....pengorbananku hampa...kasih sayangku hanya sisa-sisa.....aku amat pasrah...hanya doa menjadi kekuatanku..... selamat jalan...tuahmu pada berjalan seperti  kau harapkan...dan aku bermuhasabah diri...sebenarnya apa aku inginkan dalam hidupku.....apakah aku mengusahakannya....adakah aku berada di jalan yang betul atau aku tersasar jauh...kerana sunyinya hatiku.....
abang.....carilah apa yang kau inginkan dalam hidupmu....aku rasa aku telah berusaha dengan lebih segala kekuatan dan hatiku...cukuplah...
aku ingin punya hidupku sendiri tanpa bayang2 mu yang mengerikan ruang hatiku....ambillah Allah..ambillah kasih sayang dan rindu ini...

No comments:

Post a Comment