Sunday 5 June 2011

AKU DAN PERCUTIAN KALI INI..................

Apabila cuit sekolah hampir tiba...aku membuat plan aku sendiri...aku ingin sangat bercuit..apatah lagi kesempatan kakak aku meninggalkan rumah kerana ke Ireland..aku rasa ini  peluang keemasan untukku...rupanya amat indah percutian kali ini..........membuatkan aku merasa hidup untuk diri sendiri...aku tidak kesal menghabiskan simpanan dan duit untuk kehendak dan keinginanku...........aku tak pernah kesal....
aku bangga membeli pakaian dan kehendakku..tidak kurang pula aku langsung tidak berjimat andai aku ingin makan sesuatu........biarlah...sudah lama aku impikan semua tu...........
dan paling seronok..aku sudah mampu drive ke merata tempat...aku gembira dengan perkembangan ini walaupun terlalu kecil bg setengah org........tapi aku amat puas hati..........sangat puas hati.............
Setelah melalui beberapa proses...aku amat gembira..aku makin berbeza dengan sebelum ini..aku amat berharap keadaan ini kekal dan akan ada jalan keluar yang indah di sebalik semua kesusahan ini..........kesan aku lihat...aku suka membaca Al Quran dan amat berat mulut nak berkata2 atau membebel bila ada benda aku tidak puas hati..........
aku berjalan seorang diri...aku makan di kedai seorang diri...biarlah...walaupun pelik pada amat orang, aku tak kisah...asalkan apa aku buat tu tak salah...........aku sangat GEMBIRA dengan percutian kali ini.......sangat-sangat walaupun aku taklah ke destinasi percutian yang jauh atau grand tp aku gembira kerana memberi nafas buat diriku sendiri.........namun apa yang aku harapkan kali ini....aku amat-amat kuat menempuah segala dugaan dan ujian.......AKU SERAHKAN HATI KU, CINTAKU, SAYANG, HIDUP DAN MATIKU UNTUK ALLAH....aku akan pulang membawa semangat baru..........

No comments:

Post a Comment