Sunday 8 January 2012

AKU HARUS REDHA............

ini mungkin takdir atau sudah ketentuannya..aku tidak tahu kenapa episod ketegangan selalu melanda aku dan abang....hari-hari iru amat memeritkan...sehinggalah abang memberitahuku.....
maka aku rasakan mungkin sudah sampai masanya aku melepaskan sesuatu yang tak pasti dan telahpun lama aku usahakan...
cukuplah agaknya usaha selama ini..meskipun bukan hari ini...di masa akan datang tentu akan terjadi jua semuanya ini...............aku harus redha
rasanya kalu itu milikku...tentu sudah lama Allah tentukan kesudahan yang baik...kalu itu milikku dan rezekiku tentu sudah lama ada jalan terbaik......
aku rasa aku telah berusaha ..mencurah kasih sayang..mengalirkan pengorbanan...membaiki keadaan walaupun dengan cara yang dia tak senangi....aku rasa aku telah berusaha..maka cukuplah yer wahai diri...usah usaha lagi....jaga dirimu....simpanlah sikit untuk dirimu
Tuhan...aku amat mengharapkanMu memberi aku kekuatan..memberi aku ketenangan dan nekad aku kuat...berilah aku pentunjuk yang benar....dan hamparkan aku denga pemberian.supaya aku tak jatuh lalai aku menjauh dariMu...aku bukan mampu pun...tapi kau amat yakin Kau sayang padaku....

kuatkan aku dengan nekad ini supaya aku faham dia harus aku lepaskan..gantilah dengan yang jauh lebih baik...lebih istimewa..penyayang..tahu menghargai...dan paling ikhlas menyayangi aku hanya kerana taat kepadaMu...............bantu kau Tuhan...aku bisikkan dalam air mata...aku tak mampu hidup kuat tanpaMU....bantu aku...hiburkan aku.....

No comments:

Post a Comment