Tuesday 16 August 2011

AKU TERINGIN NAK MEMBAWA DIRI.............

kadang-kadang apa yang berlaku membuatkan aku selalu berfikir...teruk sangatkan aku...kenapa aku tak boleh keluar ke dari semua takdir ini....di mana lagi aku harud berubah.....di mana lagi aku mesti memperbaiki diri ini................
ya terlalu banyak kekurangan...
bila aku melihat org yang lembut tutur katanya...yang baik budi bahasanya...aku terfikir...kenapa aku tidak menjadi seperti mereka yang mempunyai budi sebaik itu...aku selalu salahkan diri sendiri yang akhirnya aku menjadi rendah diri.....
aku selalu ingin jadi positif...selalu ingin hidup gembira seperti orang lain...ya aku ingin semua itu...dan aku berusaha kerasa mencari kegembiraan diriku...tapi aku kadang-kadang tersasar.............aku juga manusia punya hati dan perasaan...aku mungkin tidak sesuai dengan semua itu...............
Aduhai hati...aku hanya mampu menulis dan akhirnya mengeluarkan air mata....itu yang aku mampu...dalam diriku bergolak segalanya.....aku inginkan yang terbaik dalam hidupku.....
aku harus berusaha keras memahami perbezaan aku denagn dia....perlu mencari semua budi baik dia...dan memaafkan dia..........itu yang perlu aku buat....
ya dalam satu perkahwinan Allah hiaskan dengan kasih sayang...tapi kami mungkin tiada semua itu.........hanya keikhlasan hati dan doa betterusan menyambung semua itu............
aku harus tahu bersyukur..........
buat masa ini...aku ingin bersendiri mencari diriku.....dalam bulan berkat ini....aku panjatkan doa...agar ada kemenangan besar untukku di masa hadapan..............
aku ingin membawa diri...aku ingin sendirian.............

No comments:

Post a Comment