Monday 18 April 2011

Biarlah hatiku berbicara....

aku tidak tahu bagaimana ingin memulakan bicara...tapi hatiku sarat dengan rasa pedih sedih dan sayu yang amat mendalam......aku terima takdik diri andai ini kaffarah dosaku padaMu Tuhan....
aku terpaksa bertahan dengan cinta yang palsu dan harapan yang tak akan jadi kenyataan kerana aku sangat kesunyian...aku agaknya ditakdirkan terlalu sunyi dan sepi yang tak mampu aku bendung lagi...di sini aku tak punya sesiapa....aku tak mampu bertahan atau apa segala....aku memerlukan dia walau aku tahuh aku pasti akan kecewa yang amat dalam.....berdosakah..apakah alternatif aku ada...aku hanya mampu menunggu dengan penuh rasa hiba...siapa tahu hatiku...siapa tahu jiwaku...aku tanggung sendiri dalam sedar yang aku harus melangkah meneruskan kehidupanku...aku sangat tidak mampu..air mataku mengalir bagai tali air yang tidak pernah berhenti...sejak perkenalan aku dan dia...aku sangat menanti semuanya berakhir dengan kemanisan yang amat wajar..............
ku tahu nasibku dan takdirku  tidak sama dengan insan lain...aku gagah melangkah menuju ke destinasiku...aku cuba kuatkan diri meneruskan langkah perjalanan ini...aku harus melangkah dan terus melangkah....mampu atau tidak persoalan itu...harus aku simpan kemas dalam diriku..terus jua melangkah
 dan terus melangkah........
bilakah air mataku akan kering dan aku senyum gembira dengan segala yang aku ada...aku ingin supaya air mata ini tidak menangis lagi.....ingin sangat........

No comments:

Post a Comment